Fra fjære til fjells!

IMG_6273 23.04.02

Nå bærer det straks avsted til Ådneram i Sirdal for vår første tur med overnatting i år. Her skal vi bo på hytte med andre familier og turledere. Dette blir en drømmpåske! Selv om det helt klart føles merkelig å reise vekk fra sommerklær i solveggen, tilbake til vinteren.

Selve reisen til Ådneram har krevd litt ekstra planlegging. Vi har nylig kvittet oss med det gamle dråget av en bil, og skaffet oss en liten elektrisk sak med snert i. Miljøvennlig, billig og praktisk. Bortsett fra når man skal legge ut på lengre reiser opp til fjellet. Siste sted å lade bilen er i Flekkefjord. Derfra til Ådneram er det rett over 10 mil. Uten å vite hvordan føret og temperaturen er oppover dalen, er det akkurat nok til å måtte kjøre med hjertet i halsen, i frykt for å ikke ha nok rekkevidde. Derfor må jeg nå avsted for å hente meg en leiebil. Nettverket av ladestasjoner begynner å komme seg, men det er absolutt flere strekninger som kunne trengt en ladestasjon eller to.

Som alltid venter jeg så lenge jeg kan med å pakke. Så la meg bare drikke den siste slurken av kaffe på senga, før jeg hiver meg rundt og rasker sammen det vi trenger for noen dager i påskefjellet. Husk solbriller og solkrem!

….og mens du venter på at jeg skal bli ferdig å pakke, kan du se noen bilder fra sørlandsvåren vår:

IMG_6385_1024IMG_6396

Ungen synes det er like kjekt å ta bilder som mor!

IMG_6378 23.04.00

To påskeklemmer, en fra Tarabjørn, og en fra mammabjørn.

Leave a Reply

